dinsdag 24 mei 2011

Flitsvakantie

Hoe het allemaal begon:
Mijn mannetje verraste mij een aantal weken geleden (weet niet meer precies hoeveel weken geleden) met een midweekje België, omdat we dit jaar 5 jaar getrouwd zijn (jaja, 5 jaar alweer). Ik was helemaal blij, want we hadden namelijk besloten om niet meer weg te gaan, ivm het huis te koop zetten en de ontwikkelingen daarvan.
Maandag 16 mei was het zo ver, auto volgeladen, kids mopperend achter in de auto (is het nog ver???) en om 16.00 uur waren we bij de Hengelhoef in Houthalen. Desmond ging de sleutel halen en op naar onze chalet (zoals de Belgen dat dan noemen). Aangekomen bij onze chalet, was het een gewone stacaravan (had ik ook wel verwacht trouwens). Van buiten zag het er allemaal leuk uit, we hadden geen buren, dus lekker rustig. Op naar binnen, en dat viel dus een beetje tegen (misschien hadden we beter buiten kunnen blijven). Het was er niet schoon, er hing een rare geur, sanitair was echt smerig en stonk, er hing niet eens een douchegordijn voor de douche, terwijl de wc ernaast zat. Maar, positief ingesteld als ik ben, en veel zin hebbende in het weekje, zei ik: we maken er gewoon een leuke week van, lekker zwemmen, dan hoeven we hier ook niet te douchen, en lekker veel buiten spelen. Het bed lag lekker, dat was wel een dikke plus.
Dinsdag: we hadden besloten dat we 's morgens in de overdekte speeltuin zouden gaan spelen. Die gaat om 11.00 uur open, wij waren om 5 voor 11 bij de receptie. Desmond vroeg of hij een kaartje kon kopen, de "zeer vriendelijke" mevrouw zei dat dat pas om 11 uur kon. Wij netjes wachten tot 11 uur, kaartje gehaald, komen daar binnen, is er al een ander stel binnen, die geen kaartje hadden gekocht en die waren er ook al een poosje. Wij besloten dus om het kaartje die we netjes gekocht hadden de rest vd week gewoon te gaan gebruiken. In ieder geval, Ian, Éamonn en Desmond (ok, ik ook een beetje) hebben zich er heerlijk uitgeleefd. Klimmen, klauteren en glijden (jaja, ook Éamonn klom overal op en gleed overal van af, stinkie, voor de duvel niet bang). Ondertussen was het luchtijd geworden, dus wij terug naar onze sta-chalet, zit Ian daar heel beteuterd op de bank, moe, dikke rode blossen, ik tempen, 40 graden koorts. Ineens. De rest van de middag ons maar in de sta-chalet vermaakt. Aan het eind vd dag nog een stukje gewandeld, met Ian in de wandelwagen en Éamonn op de nek van Desmond. 's Nachts staat Ian bij ons bed met de vraag of ik een schone onderbroek voor hem had, had die lieverd in zijn bed gepoept, diarree. Woensdagochtend hebben we dus maar besloten om terug te gaan naar huis. Ian moest heel hard huilen, dacht dat het allemaal door hem kwam, dat het zijn schuld was. Wij hebben tegen hem gezegd dat het absoluut niet zijn schuld was, dat als de sta-chalet wat schoner ed was geweest, dat we de woensdag daar nog wel hadden afgewacht, maar die gok wilden we niet wagen. Dus woensdagmiddag waren we weer thuis, van ons enige weekje vakantie wat we dit jaar zouden hebben, snif, snif. Donderdags was Ian weer helemaal de oude, vrijdag zijn we in Lelystad naar het zwembad gegaan, was heerlijk rustig, bijna het hele bad voor ons alleen.
Al met al was het park toch een beetje Vreugdeloos (en dat zeg ik niet heel snel), veel faciliteiten waren niet open, omdat het nog het voorseizoen was. Het zwembad was om 14.00 uur pas open, terwijl het in het hoogseizoen om 9.00 uur open is.
We zijn in Luxemburg ook in het voorseizoen met vakantie geweest, maar daar waren ze een stuk behulpzamer, mochten we gratis midgetgolfen (1 keer betaald en we mochten de rest vd vakantie de golfclubs bij ons houden om de midgetgolfen), je kon er ijsjes kopen op het park en de mensen waren een stuk vriendelijker.

4 opmerkingen:

  1. IK ZEI HET TOCH!!!!!!! Hahahahahahahahaha. Wat jammer dat Ian ziek werd en dacht dat het door hem kwam dat jullie eerder weggingen. Dat vind ik wel heel zielig. Maar voor de rest, tja camping Vreugdeloos. Ik moet zeggen dat we vorig jaar in Italië een camping Hopeloos hebben gezien. Dat was een terrein van beton, met allemaal caravans erop, omringd door een muur van gaas, waar je een beste schaar voor nodig had om te kunnen ontsnappen. Alles hutjemutje. Aan zee, maar volgens mij heeft niemand het gered om aan zee te kunnen komen.

    Kus Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joehoeoeoeoe!! Tijd! Gaat voorbij! Hallohoo!! Je vraagt of ik je blog wil lezen. Ja, maar dan moet ik ook wat te lezen hebben. Ik ben vrij, yeeh. Moet me gaan douchen, maar stel het steeds uit, omdat ik te lui ben. Hoort ook bij het varken zijn. Die wentelen zich ook in de viezigheid. Kevin zit steeds varkensgeluiden te maken. Naomi en ik zijn vorige week naar de Hangover 2 geweest. Vind jij ook leuk, weet ik zeker. Jij zult Zach Faliakis ook schattig vinden. Ik maak er steeds een andere achternaam van, omdat ik hem niet kan onthouden. Ik krijg een nieuwe tattoo. Heb vanochtend een afspraak gemaakt, om te kijken hoe en wat. Ben sinds vandaag weer op dieet. Als ik volgend jaar in Italië rondstruin moet er wel weer wat af. Dus maar op tijd beginnen, dan kan het rustig eraf.

    Kus, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel denk je dat ik beleef in een week??? Ik ben maar een saaie huismus hahahaha. Ik zal dit weekend even weer wat typen, misschien vanaaf nog wel. Ff kijken of dat lukt.

    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verwacht avontuur en sensatie. Ik zal je vertellen hoe mijn gemiddelde week er uit ziet. Zo'n 4 van de 7 dagen ben ik aan het werk. Niet erg afwisselend, vaak voorspelbaar (Zuster mag ik even naar de wc? als ik nog druk aan het wassen ben, Word ik niet gewassen? terwijl het nog maar 8:30 uur is en driekwart van de bewoners nog in bed ligt), dan sleep ik mezelf naar huis. Nou ja, de auto sleept me wel die kant op. Ik ga thuis lopen jammeren hoe moe ik wel niet ben en ik doe m'n best om niet in slaap te vallen op de bank. Dan kijk ik tv. Will&Grace en Bondi Rescue, samen met mijn dochter. Om 19:00 uur begint Australia's Masterchef 2008, geloof ik, want ik weet wie er gaat winnen. Maar ik heb daar een kandidaat in ontdekt die zowel Naomi als ik wel een lekker ding vinden. Voor mij veeeeeel te jong en voor Naomi een beetje te oud. En dan duik ik m'n bed in. Op m'n vrije dagen slaap ik uit en is zo'n beetje de halve dag voorbij als ik in de kleren zit. Altijd die stomme boodschappen en ik probeer iets huishoudelijks af te krijgen. Dat kan variëren van het leeg halen van de afwasmachine tot stofzuigen en de wc schoonmaken. Net hoe weinig zin ik heb. Meestal moet ik nog het een of ander regelen (medicijnen van opa en oma, voor de kinderen of mezelf iets uit het centrum halen) en zo is de middag ook weer voorbij. Als ik vrij ben flans ik het eten zo in elkaar en als ik gewerkt heb mogen ze van mij een hap uit het grasveld nemen, I do not care. Nee, ik maak wel iets hoor, ze eten hier geen gras. En dan 's avonds kijk ik een film, griezel, spanning en sensatie. En daarna jump ik weer in bed.
    Zo kun je mijn leven eigenlijk wel samenvatten. Dus zoveel interessants maak ik ook niet mee. Het enige wat steeds verandert zijn de dialogen en vooral het geouwehoer onderling. Alhoewel??

    Kus Lia

    BeantwoordenVerwijderen