maandag 6 juni 2011

Ok, mijn weken in een notendop.......

De wekker gaat om kwart voor 7. Met een beetje mazzel kan ik ook slapen tot kwart voor 7. Met veel pech is er om half 6 (of nog eerder) al iemand bij ons in bed gekropen (nee, niet Senghi). Dan sleep ik mij om kwart over 7 naar de badkamer, doe een plasje, poets mijn tandjes en sleep mij weer naar de slaapkamer (dit alles met mijn ogen halfdicht, het is maar goed dat onze kamer nu opgeruimd is). Ik kleed mij aan, pak de kleren voor de kinderen, rol mijzelf de trap af naar beneden en haal brood uit de vriezer. Doe de broodjes in  de magnetron om te ontdooien, ondertussen heb ik de Senseo aangedrukt, pak boter uit de koelkast, hagelslag uit de la en PING, de broodjes zijn ontdooit (dit alles nog steeds met mijn ogen half dicht). Ik smeer brood voor Ian (Éamonn wil niks op zijn brood, dus das lekker makkelijk), ondertussen zijn mijn mannen beneden gekomen, geef het brood aan Ian (IK WIL GEEN KROKO, IK WIL PINDAKAAS MET SUIKER), ga naar de keuken en maak Ian zijn fruit met drinken klaar voor naar school. Als het goed is zijn mijn jongens tegen die tijd klaar met eten, is Des ondertussen naar zijn werk vertrokken (ik mis paaahaaapaaaa zo erg als die moet werken) en ga ik mijn jongens aankleden. Ian kan het allemaal zelf,  maar dan is hij morgen nog bezig en Ian zijn humeur is 's morgens niet opperbest, dus het gaat sneller als ik het doe. Dan is het bijna kwart over 8, gooi ik Éamonn in de wandelwagen, doe zijn sokken en schoenen aan (die hij 2 tellen later weer uit doet) en zeg tegen Ian dat hij nu echt moet opschieten, anders komen we te laat (ik wil mijn jas niet aan, het is niet koud). Met mijn ogen nog steeds halfdicht vertrek ik met beide jongens richting school. Wanneer ik de deur op slot draai, zie ik nog net dat mijn kopje senseo ondertussen is koud geworden en nog steeds op het apparaat staat (o ja, ik had senseo gemaakt). Tijdens de tocht naar school (van welgeteld 10 min) wordt er door Ian gemopperd dat hij niet naar school wil, dat hij moe is, dat school stom is enz. Op school aangekomen moet ik tig keer tegen Ian zeggen: doe je jas uit, doe je schoenen uit, doe je pantoffels aan, schiet nou ff op. Ik krijg een dikke kus van Ian in de gang, loop met hem mee de klas in, krijg nog een dikke kus en ga weer naar Éamonn, die in de gang staat. Ik verzamel Éamonn zijn schoenen, doe ze weer aan en keer weer huiswaarts (of ik doe ff snel boodschappen, dat ligt eraan). Thuisgekomen ga ik op de bank zitten, met een warme Senseo, en probeer langzaam aan wakker te worden. Ondertussen is Éamonn al als een wervelwind door het huis gegaan, dus tijdens het koffie drinken zit ik moed te verzamelen om alles op te ruimen, te gaan stofzuigen en te dweilen (heel vaak krijg ik die moed niet bij elkaar en denk ik; poep maar, wat Éamonn dan ook doet, dus schonen luier). Maar goed, op een goeie dag (zoals vandaag) heb ik wel de moed en ga ik stofzuigen, dweilen, keuken schoonmaken en de wc's een schoonmaak beurt geven. Helaas is van dit alles aan het einde van de dag niet meer te zien, maar ik heb mijn huishoudelijke plicht wel gedaan.
Dan is het om kwart voor 12 tijd om Éamonn weer in de wandelwagen te gooien, zijn schoenen aan te doen en Ian weer van school te halen. Ian komt altijd lachend uit de klas (dit is echt waar, geen geintje), hij knuffelt Éamonn en we gaan richting huis. Onderweg vraag ik aan hem hoe het was, standaard antwoord is; stom!
Thuisgekomen smeer ik brood (IK WIL GEEN PINDAKAAS MET SUIKER, IK WIL KROKO), breng Éamonn om 1 uur naar bed, doe een was in de machine (en als er nog was in zat doe ik die in de droger of hang het op), gun mijzelf even een uurtje rust (haken, breien oid) en om 3 uur haal ik Éamonn weer uit bed. Als ze alle twee stinken doe ik ze dan meestal in bad. Tussen Ian en Éamonn gaat het erg lekker, regelmatit hoor ik: MAMA, ÉAMONN SLAAT MIJ, SCHOPT MIJ, PAKT DINGEN AF ENZ.) Ian heeft problemen met zijn gehoor, dus daar moet ik tig keer tegen zeggen dat iets niet mag, of dat hij iets moet doen, of dat hij Éamonn met rust moet laten. Ian heeft vaak ook het idee dat hij heer en meester is in huis.....
Rond 5 uur ga ik koken (met geschreeuw, gehuil oid op de achtergrond), dan eten we vaak om half 6, kwart voor 6. Standaard, nog voor er een hap is genomen, wordt er door Ian gezegd dat hij het niet lust, bord wordt demonstratief weggeschoven, prima, krijg je niks. Éamonn vind ook alles bah, die gooit zijn bord op de grond (zoals ik al zie is er aan het eind vd dag niet te zien dat ik ook maar wat heb gedaan in huis).
Met mazzel is Desmond om kwart voor 7 thuis met pech om 10 over 7 of nog veel later. Als het nog later is dan 10 over 7 heb ik dus de eer om 2 jongens naar bed te brengen. Gezien het feit dat ze momenteel alle 2 enorm tijdrekken heb ik daar dus ook erg veel zin in. Gisteravond ben ik vanaf kwart voor 7 tot half 9 bezig geweest met Éamonn en Desmond zoiets met Ian.
Liggen ze dan eindelijk in bed, dan plof ik op de bank, voor de tv, en kijk een crime, of een wijvenfilm. Als Desmond niks te doen heeft, dan willen we ook nog wel eens door de week in bed een film kijken, maar meestal doen we dat in het weekend (als onze jongens tenminste gaan slapen). En dan tussen half 11 en 11 uur hijs ik mijzelf van de bank en sleep mijzelf naar boven, doe een plasje, poets mijn tanden, ruik mijn kussen en val in slaap. Zo rond een uur of 1 (of 2 of 3) wordt Éamonn soms nog wakker, of staat Ian ineens naast ons bed dat hij moet plassen, en dan gaat de wekker weer om kwart voor 7.
Zo gaan ongeveer mijn dagen.... Niks sensatie en avontuur, gewoon saaie dagen.

Desmond heeft nu net mijn blog gelezen en zegt dat ik meer moet drinken, want 2 plasjes op een dag is veel te weinig. Verder denkt hij dat ik boodschap nummer 2 (even netjes houden voor eventuele andere lezers, geen idee wie) ook nooit doe, omdat die niet gemeld zijn, maar de mensen die mij kennen weten wel beter :-D

2 opmerkingen:

  1. Hahahahahaha, nou weet ik wat je doet. Dat vind ik leuk. Ik zie het ook helemaal voor me. Ik ken ook de frustraties. Dat je het tot 23:00 uur volhoudt is mij een raadsel. Ik zou er al veel eerder in liggen. Alhoewel, toen ging ik ook tegen die tijd naar bed. Zou me nu niet meer lukken. Behalve als ik vrij ben. Dan ben ik de hele dag moe en word ik tegen 20:00 uur helder om eventueel de ramen nog te kunnen wassen. Niet dat ik zo gek ben natuurlijk. Vandaag heb ik een late dienst. Ben ook al door Meander gebeld voor een late. Zou kunnen als ik mezelf door midden kon hakken.

    Kus Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om heel eerlijk te zijn red ik het vaak ook niet tot 23.00 uur hoor, 22.30 is soms al moeilijk, helemaal aan het einde vd week. Vanmorgen ben ik met mijn ogen 3 kwart open naar beneden gegaan, ik had mij gedoucht. Voordeel: mijn ogen zijn wat verder open, nadeel: ik moet er eerder voor uit mijn bed. Zit nog na te denken wat sterker weegt hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen