dinsdag 28 juni 2011

Kijkers

Goed, even weer een verhaaltje voor mijn tante, die als enige mijn blog leest hahaha. Als onderwerp heb ik kijkers gekozen, gezien het feit dat dat een beetje actueel is hier in huize Dijk.
Vandaag om 17.00 uur worden er weer kijkers verwacht. Uiteraard ben ik daar zeer content over, ik ben alleen minder content over de buitentemperatuur (en binnentemperatuur) en dan het feit dat ik dus moet opruimen, poetsen, stofzuigen en dweilen met deze temperaturen. Ik doe het in etappes, en na elke etappe is het net alsof ik mij gedoucht heb. Dit is niet het geval, al zou ik dolgraag willen dat dit het geval wel was. Ik hoop dus van ganse harte dat de beste kijkers van vandaag zeer content zijn over onze cottage en dat ze het wel willen kopen. Dat scheelt mij weer een hoop poets en zweet werk voor eventuele andere kijkers. De enige keer dat ik dan mij nog even in het zweet moet werken qua poets werk is op de verhuisdag.
De kijkers van vorige week (waar ik een beetje goeie hoop bij had, gezien het feit dat ze al aan de deur waren geweest bij mij), schijnen zeurders geweest te zijn. Het enige wat de makelaar was bijgebleven was iets over de kozijnen. Geen flauw idee wat daar over te zeuren valt, behalve dat de buitenkant geverfd moet worden, maar dat ziet elke koe ook wel van een afstandje. Des en ik houden er rekening mee dat we daar wat geld voor moeten inleveren, maar we hebben gewoon geen zin meer in het huis verven. Laten de nieuwe bewoners dat maar lekker zelf doen, in de kleur die ze zelf mooi vinden. Straks werken wij ons in het zweet, en verven zij het een week laten over in een andere kleur. Geen zin in dus. Makelaar was het wat dat betreft met ons eens, gelukkig.
Eens zien of ik verder nog wat leuks te melden heb, want ik verveel me een beetje namelijk. Ehm, nee, eigenlijk niet dus. Ik ga de vaatwasser uitruimen, de droger uitdrukken en de wasmachine ook. Mijn schoonmoeder komt zo, die vroeg of we zin hadden om naar het zwembad te gaan. Heb gezegd dat dat ok is, mits ik alles aan kant heb. Gelukkig is het qua opruimen niet veel werk meer, meeste was al voor vorige week gedaan.

9 opmerkingen:

  1. Wat schetst mijn verbazing? Ik hoefde er niet eens om te zeuren? Ik ben echt de enige die jouw blog leest? Dat is toch wel erg zielig. Maar dat geeft niks, ik heb genoeg te vertellen en jij te schrijven, dus..... Ik ben heel benieuwd of de Nieuw-Zeelandse man nog wat van zich heeft laten horen. En hoe het gegaan is met Desmonds sollicitatie. Ikzelf stop per 1 aug. met werken in Hoogezand. Waarom? Omdat ik er schijtziek van ben. Ze werken daar via De Gedragscode. Dat houdt in dat je collega's aanspreekt op niet passend gedrag. Dat is op zich prima. Maar ze schieten een beetje hun doel voorbij. Elk klein wissewasje wordt je voor de voeten gegooid en van een keer een compliment geven heeft nog nooit iemand gehoord. Dat houd je 1 maand vol, de 2e begint het te irriteren, de 3e word je chagrijnig en de 4e heb je de neiging een lel uit te delen. Kortom, het was niet zo'n succes. Maar niet getreurd, ik werk ook weer op m'n oude werk, in Veendam. En mijn leidinggevende gaat proberen mij een contract te geven van 24 uur. Van Richard mag ik nog niks vieren, want dan gaat het vast niet door. maar ik ben toch wel een beetje happy. En anders moet ik maar wat anders zoeken. In Hoogezand blijf ik in geen geval. Je vroeg naar m'n tattoo. Volgende week vrijdag, om 14:00 uur. Ik ben er klaar voor. Nou, ik ga een smoke doen en straks op tijd naar bed.

    Kus Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, idd, zonder zeuren, goed he, ik leer het wel.
    Van de Nieuw Zeelandse meneer hebben we nog niks gehoor, Desmond belt vandaag de makelaar. Die had gezegd dat hij gisteren met die man zou bellen, vind ik het niet meer dan normaal dat hij ons ook even een belletje geeft, ook al wil de meneer ons huis niet, maar die in Alsmerig.
    Desmond heeft de brief verstuurd, met cv en protfolio, nu is het afwachten. Ik hoop dat hij de baan in Veendam krijgt, zou helemaal super zijn.
    Ik geef jou groot gelijk. Ik denk dat ik na een maand al een lel zou willen verkopen aan iemand. Om heel eerlijk te zijn zou ik denk ik na een maand in huilen uitbarsten en denken dat ik niks meer goed kon doen. Wat ongelooflijk irritant zo'n regel. Ik vind het prima dat iemand tegen je zegt dat iets misschien de volgende keer beter anders kan, maar geen complimentjes geven als iets wel goed gaat vind ik stom. Je moet wel een balans daar in hebben.
    Ik ben ook steeds een beetje happy als we een beetje goed nieuws krijgen over het huis, maar iedere keer valt het weer vies tegen. Ik denk dat de Nieuw Zeelandse meneer niet voor ons huis gaat, dus dat wordt weer wachten op nieuwe kijkers, me weer in het zweet werken om de boel netjes te hebben en maar zien uit te vissen wat te doen als de kijkers door mijn huis sjouwen. Ik had afgelopen vrijdag dikke lol met mijzelf (tja, moet toch lol met iemand hebben hier), onze kasten puilen namelijk uit (opruimen is bij mij dingen uit zicht hebben, waar beter op te ruimen dan in een kast). Nu zat ik ineens te denken dat we hele nieuwsgierige kijkers kregen die in een kast gingen kijken en dat ze dan bedolven werden onder alle troep hahaha.
    Wat voor tattoo ga je laten zetten en waar? Ik zal aan je denken als je op de pijnbank ligt ;-)
    Goed, ik ga wat doen voor de kost, heb net geholpen bij het ontbijt bij Ian op school (feestdagen), geen ruk aan. Ongeorganiseerde bende, maar goed.
    Kuss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga vanmiddag de spullen voor Kevin inpakken. Die gaat woensdag op schoolreis met zijn stageklas. Hij zei: En geen roze pyama etc. inpakken. Erg verleidelijk, nu hij me op gedachten heeft gebracht. Hij heeft voor de bonte avond een bananenkostuum aangeschaft. Kun je zo google-en, bij afbeeldingen. Je kunt hem niet missen. Rare vent. Hij stond Richard ook enig. Ik zei dat jij het ook wel leuk zou vinden, haha.

    Kus Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha, ik heb hem gegoogled hoor en ik zie het helemaal voor me hahahaha. Al zou ik graag fotoos willen zien van Richard en Kevin in het pak hahaha.
    Ik zou er gewoon een roze pyjama indoen en zijn beer (och arme jongen hahaha).
    Ik ga gauw de pasta afgieten en eten met mijn jongens. Mijn man komt vast in de loop van de avond wel thuis.....

    Kuss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ik hem ook gevraagd, want er stond duidelijk KNUFFELTJE in de lijst. Hij vond het goed dat ik z'n ouwe beer er bij in deed. Ik heb ook al gezegd dat ik steeds ga bellen. Met een andere leraar, die dan door de hele eetzaal mijn overbezorgde berichten naar Kevin moet schreeuwen. Hahaha. Kevin vindt dat altijd leuk. Hij bedenkt zelf ook dingen die ik kan doen. Maar van wie hij dat heeft, dat bananepak??? Niet van mij en ik kan me niet voorstellen dat Richard op die leeftijd daar vrijwillig in rond zou lopen. Maar goed, dat is dan maar gewoon Kevin. Hij gaat in het najaar een maand naar Engeland, voor buitenlandse stage.(neeeeeeeeee) Heeft op dit moment een gesprek op school over de hoe's en wat's en wanneer's. Naomi wil dat hij naar Surrey gaat. Daar woont haar grote vlam, Tom Felton, die ze dan kan bezoeken. Moesten we al vreselijk om lachen. Komt Kevin met verhalen dat hij daar een "pal" heeft ontmoet, waar hij bevriend mee is geraakt. Tom Pelton, of Delton. Zoiets. Naomi denkt er verder niks van, tot ze foto's ziet als Kevin terug is. Staat Tom Felton erop, met een arm om Kevin geslagen. Kevin bij Tom in huis. Kevin op de set van een nieuwe film, etc.etc. Hahahahahahaha.
    Nou genoeg, ik wil een smoke.

    Kus Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf voor hem dat ie een maand naar Engeland gaat. Leek mij ook altijd leuk, een buitenlandse stage. Het is maar voor een maandje, die is zo om, let maar op. En wie weet wonen wij dan in Veendam (als die meneer tenminste snel beslist), kom ik je wel die maand wel vermaken, met Desmond en de jongens. Dan doet Desmond de bananenpak wel aan, is het net alsof Kevin nog een beetje bij je is. Ik denk namelijk dat het Desmond ook wel erg charmant staat.
    Pfff, ik moet een cadeautje bedenken voor Des, voor zijn verjaardag, maar ik weet echt niks, hij zelf ook niet (bananenpak is misschien een optie hahaha). Ik had een horloge bedacht met inscriptie (hij wordt 30), maar hij draagt nooit horloge's, vind het niet lekker zitten. Schiet niet op dus. Ik ga wel even flink googelen, misschien vind ik nog wat.

    Kuss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, Naomi is gisteravond om 23:30 uur opgehaald voor de Harry Potter marathon. Alle films gedurende 28 uur en de nieuwste aankomende nacht om 00:00 uur. Ze smste om 9:30 uur. Ze was al zo moe en de 3e film was nog maar net afgelopen. Oeoeoe, die krijgt een hel dag voor de kiezen, vandaag.

    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pfffff, 28 uur film kijken, dat houd toch niemand vol, zelfs ik niet en ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat films achterelkaar kan kijken. Wij willen als de laatste op dvd is alle films gaan lijken, maar dan wel verspreid over een aantal dagen hahaha. Vraag me af of ze wel wakker is gebleven tijdens alle films.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ze heeft het gered. Terwijl om haar heen mensen lagen te knorren (of te janken). En toen Bellatrix werd gedood zat het publiek allemaal te juichen en hoorde je Naomi als enige door de zaal:NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! Zij is een groot fan van Helena Bonham-Carter, nl. Vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen