maandag 22 augustus 2011

Heb ik weer......

Iehl, er zat een Sprinkhanus Enormus bij ons achter het huis op de vensterbank. En ik heb het niet zo op insecten. Helemaal niet als een insect zo groot is dat je duidelijk ogen kan onderscheiden die je aan gaan staren. Éamonn had hem gelukkig nog niet gezien, want die had hem vast wel interessant gevonden. Stiekem heb ik er even fotoos van gemaakt, en toen ben ik maar even naar de achterbuurman gelopen om te vragen of die net zo gek is op sprinkhanen als ik. Hij durfde hem wel te pakken voor mij, held. Dus ik wil hem aanwijzen, issie weg (uiteraard). Buurman zegt, als je hem ziet, dan roep maar. Buurman wil net weer gaan zitten en ik roep; GEVONDEN! Buurman vond het ook wel een enormus, dus ik overdrijf niet. Ik wist trouwens niet eens dat die beesten ook in Nederland rondvliegen, dacht alleen in de dierentuin.
Goed, ik plaats nog even wat fotoos van Sprinkhanus Enormus als bewijs.


Sprinkhaantje tikt tegen het raam tik tik tik, laat mij erin, NOU NEE DUS!!!!!

5 opmerkingen:

  1. Iewwwww. Kan begrijpen dat je hem niet binnen liet. Ik houd ook niet zo van deze jongens. Er zar er vroeger een in m'n slaapkamer. Een kleiner exemplaar, uiteraard. BB zou hem wel even vangen. Dat lukte hem dus niet, want hij sprong 's avonds naast me op de kussen. En ik sprong tot het plafond. En maar zeggen dat ie hem had gevangen, hè!!!

    Kus, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heeft hij mij een keer geflikt met een Spinnus Enormus. Was hij aan het oppassen in de Frans Spiekmanstraat, ineens was een hoekje in mijn slaapkamer op het plafond wel heel donker geworden, naar beneden gegaan, opa naar boven, kwam weer beneden en had hem gepakt. NOT, want nog geen 2 tellen later zat hij er weer. Opa opgehaald en gekeken dat hij hem weghaalde. Later hoorde ik van mama dat opa ook niet zo van Spinnus Enormus houd, arme BB.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, daar houdt ie idd niet van. Maar i.p.v. dat ie nou zegt dat ie hem niet heeft (dan kun je gaan slepen met matrassen) doet ie net alsof ie weg is. De lummel. De tijd breekt weer aan voor de Spinnus Enormussen. Ik klop het af, maar heb gelukkig nog geen binnen gehad. Wel Muggus Enormus. Ben vannacht een aantal keren geprikt. Ik weer spuiten met muggespray. Kon die mug niet veel schelen. Ik spoot hem recht in de bek en hij bleef om me heen zoemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah, nog 1 nacht en dan ben ik eindelijk uit de nachtdienst. Morgenavond gaan Naomi, Kevin en ik naar the rise of the planet of the apes. Naomi moet haar verloofde op het witte doek zien. Kevin gaat mee voor de apen. En ik voor de zoute popcorn. Naomi kreeg een nieuwe spijkerbroek van Richard. Hij had gezien dat ze maat 26 had en deze was 27, dus dat had moeten werken. Maar die andere broek is van stretch en deze niet. Kreeg ze haar Jlo kont er niet in. Springend door de kamer, liggend op de bank en roepen naar Kevin: HAAL DE BOTER!!!! Uiteindelijk heeft ze haar kont er in gekregen, maar kon ze de rits niet dicht hebben. Ik had het graag willen zien, maar lag toen in bed. De broek was maar 2,50, dus dat viel gelukkig mee. Geven hem wel aan een spriet, zonder kont.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, dat had ik ook wel heeeel graag willen zien. Dat soort taferelen spelen bij mij altijd af in de pashokjes. Ik moet dan een nieuwe spijkerbroek (heb een HEKEL aan nieuwe spijkerbroeken kopen trouwens), en altijd is mijn kont te dik, welke maat ik ook neem. En heb ik dan eindelijk 1 waar mijn kont inpast, dan moet er zo'n 4 meter van de pijpen af hahaha, of mijn mooie buik past er niet in, of mijn mooie buik hangt er charmant overheen. Heb 1 keer het vel(letje) van mijn buik tussen de rits gekregen, AUW!
    Komende zaterdag gaan de jongens bij mijn schoonouders slapen, dan kunnen Des en ik zondag inpakken, zonder dat de jongens om ons heen lopen ouwehoeren. Hopelijk schiet dat op. We wilden dan zaterdagavond naar de bios gaan, meer hebben besloten om gewoon lekker op tijd naar bed te gaan, om een hele nacht, zonder onderbrekingen, te kunnen slapen. Wedden dat ik dan tig keer mijn nest uit moet om te plassen.
    Veel plezier in de bios vanaaf, Des en ik willen de film ook nog zien.

    BeantwoordenVerwijderen