donderdag 17 maart 2011

Peuterspeelzaal

Vanmorgen mocht ik blijven op de peuterspeelzaal. Ian helemaal blij, want die vind dat altijd erg gezellig. Éamonn was helemaal in zijn nopjes, want die vind het daar helemaal geweldig. Allemaal speelgoed waar hij mee kan spelen, veel meer dan thuis. Ian ging met de varkentjes in de modder spelen, Éamonn deed lekker mee (het waren zelf ook 2 varkentjes). Op een gegeven moment kwam Éamonn uit de huishoek lopen met een lege bus nutrilon opvolgmelk (die had ik gegeven aan de psz, ze verzamelen legen doosjes, potjes enz), hij riep: mama, die hamham, ker (lekker). De leidster en ik moesten zo lachen, kleine stinkerd.
Ian wilde na het fruiteten en knippen graag buitenspelen, dus hij aan de leidster vragen, en het was goed, we gingen met zijn allen naar buiten. Éamonn stond te trappelen van plezier, want die speelt het liefst de hele tijd buiten, de grote wereld ontdekken. Eenmaal buiten had Éamonn al snel een speelhuis ontdekt. Er waren ook iets oudere kinderen buiten aan het spelen (ik gok kids van groep 3/4) en die zagen Éamonn ineens. 1 van de jongens ging naar hem toe en begon hem te aaien en riep: He, dit is nog een baby, en hij doet helemaal niks. Een andere jongen: Oh, dan ga ik hem ook even aaien als hij niks doet. Weer een andere: Nee, hij bijt niet, wat een lieverd. Ik heb zo gelachen. Op een gegeven moment was Éamonn de groep van 6 jongens zat en baande zich een weg naar mij toe met een blik van; Help mij mama, ik ben geen puppie!
En nu ligt Éamonn heerlijk in bed (ik ben jaloers) en zit Ian achter de WII.

1 opmerking: